Thursday, October 4, 2018

BBM3410/18: PESTA MAKANAN TRADISIONAL DI UPM

Hari yang aku tunggu-tunggu selama ini, makanan tradisional di UPM. Rindu- rindu teramat sangat masakan mak dekat kampung. Aku ini hanyalah anak jati negeri Kedah dan menjadi anak perantauan di negeri orang untuk menimba ilmu pengetahuan sahaja. Mesti la tak sama masakan orang Kedah dengan masakan orang Selangor, tambah-tambah pulak masakan dari orang luar yang tak pernah kena dengan selera aku. Sedih wei, nak makan pon kena memilih.😐😐

Ok, hari ini UPM ada mengadakan Pesta Makanan Tradisional di Fakulti Bahasa  Moden dan Komunikasi.Bermacam-macam jualan makanan tradisional yang dijual.

Antaranya :

1) Laksa
2) Lontong Kering dari Johor
3) Kuih Koci Labu
4) Nasi Lemak
5) dan lain-lain. 😄😄😄, mana nak  ingat semua makanan, aku tahu makan je selamanya ini.😆😆😆


Pesta Makanan Tradisional ini dirasmikan di Laman Muzium Warisan Melayu oleh  Chef Jemputan iaitu Dr. Shahrim Karim. Pesta Makanan Tradisonal ini berlangsung pada  8 pagi sehingga 5 petang.

Syurga makanan dah dapat, syurga abadi menanti. Selamat menjamu selera kawan-kawan.








Maaf ye. Gambar makanan tak ada sebab aku memang tak ingat nak tangkap, asyik dengan makanan.😂😂😂
Terima kasih sudi membaca blog ini.
Jumpa lagi ye.


No comments:

Post a Comment

SULALATUS SALATIN

hai,, warga blogger diluar sana Salam perkenalan, ( dah lama blogger aku berhabuk, dan lama x update wei,,,,,,,)  Korang ? Ada satu persoala...